sobota, 19 października 2013

Prolog

4 lata wcześniej...


     Kolejny raz zamrugałam starając się pozbyć jasnych plamek tańczących przed moimi oczami.
Wizyty u lekarzy nigdy nie są przyjemne.
Usiadłam w poczekalni tak jak wcześniej nakazał mi doktor Hook. Moje niekształtne nogi 14 latki twardo stały na ziemi. Czułam w swoim podbrzuszu mocne ukłucie, co oznacza stres. Zawsze to tak odczuwam. Chociaż kto by się na moim miejscu nie denerwował. Zaraz dowiem się czy dożyję podeszłego wieku, czy już za kilka lat umrę. Chciałam tam zostać razem z rodzicami, ale mój siwy lekarz długo mnie namawiał żebym wyszła. Przyłożyłam palce do skroni starając się nie myśleć o tym co za chwilę się wydarzy. Przymknęłam delikatnie oczy gdy usłyszałam jak drzwi się otwierają. Po chwili poczułam na swoim ramieniu delikatną dłoń mojej mamy. Trzymała mnie jakbym była aż tak krucha, jakby najmniejsze muśnięcie mogło mnie zabić. Spojrzałam w jej duże niebieskie oczy przepełnione łzami. Starała się być silna. Tak jak tata. Uśmiechnął się do mnie. Nikt w drodze do domu się nie odzywał. Gdy weszliśmy do domu tata zaczął pakować swoją torbę żeby wrócić do Anglii. Znowu chciał nas zostawić. Westchnęłam cicho wchodząc do kuchni gdzie kończyli swoja kawę.
-Umrę. Prawda?- zapytałam drżącym głosem. Tata odłożył kubek i opuścił głowę. Mama wstrzymała oddech najwyraźniej zaskoczona moim pytaniem. Skrzywiłam się lekko na ich reakcję i pobiegłam do swojego pokoju. Tak trudno zebrać się na trochę odwagi i powiedzieć mi prawdę! Kiedy chcieli mi to powiedzieć? Jak już będę umierać?
   Nie chciałam płakać. Wiem, że większość ludzi na moim miejscu usiadłoby w wannie i rozpaczało. Ja jednak postaram się być silna. Walczyć do końca. Chcę walczyć o swoje życie, o to co mi jeszcze z niego pozostało. Wyjęłam z szuflady ciemny zeszyt i otworzyłam na zaznaczonej wstążką stronie. Sięgnęłam po czarne pióro i drżącą dłonią zapisałam mój ostatni wpis w pamiętniku.
''Umieram'' 








Od autorki: 

Nareszcie dodałam ten prolog. Długo myślałam co w nim napisać, ale w końcu usiadłam i napisałam to co mi przyszło do głowy. Mam nadzieję, że Wam się spodobało i będziecie czytać moje opowiadanie. W tygodniu dodam 1 rozdział i pojawi się zwiastun.

Jeśli chcesz być informowany zapraszam do podstrony Informowani. 
Jeśli chcesz być na bieżąco to obserwuj tego bloga ;)

Pamiętajcie, aby zawsze zostawiać swoją opinię w komentarzu!
To dla mnie bardzo ważne!

xx

 

3 komentarze: